2009-03-23
 16:57:07

tankar

Känner du igen känslan att bli tagen förgivet? Jag är så jävla trött på det. Om någon vill vara dig nära så ska den personen visa det också! Jag hatar också när folk försöker förstå, fast dom egentligen inte har en blekaste aning om vad det är man försöker få fram?

Den ultimata männsikan skulle seriöst vara en person som varit med om allt så att det alltid förstår hur man känner, käsnlorna är ju egentligen det enda som spelar roll. Det är känslorna som styr allt! Känslorna styr om jag gillar en perosn, om jag ogillar en person och om jag har orken til att göra något. Jag sitter och tänker på typ barn som har det svårt i andra länder, om man tar actionaid reklamen eler nått, den reklamen spelar på våra känslor så att vi ska skänka pengar. Så känslorna styr liksom landet. Vi har val var 4e år, vi väljer med känslorna, vem gillar vi bäst? 

Jag är en djup person egentligen, skenet kan faktiskt bedra. Jag är ytlig och jag väljer mina vänner med omsorg, om man kan kalla det så. JAg är kräsen när det gäller människor jag omger mig med, det är inte för att jag är bitchig utan det är för att jag måste kunna vara mig själv med dessa personer och jag måste må bra av att vara med dom. Jag ger oftast energi till människor och då behöver jag människor omkring mig som sprudlar av energi så att jag orkar med att vara med dem, haha. Alltså om jag omger mig med personer som tar energi så kommer jag inte orka eftersom att jag ger energi. Jag älskar energin som är mellan mig och Jessica och mellan mig och Joakim. Det finns ingenting bättre än att verkligen känna och se att man passar tillsammans.
Just nu känner jag av energin från köket där mamma och benny är, jag tror inte att dom har det så bra jut nu. Mamma är grinig och benny är full. Jag känner att dom TAR min energi, så jag funderar seriöst på att gå en promenad eller någonting. Mamma undrar alltid varför jag är så trött på morgonen, jo för dom tar min energi. Helt seriöst, jag kom på det nu. Det låter kanske hemskt men det är fan sanningen.



Om du har livet kärt är det värt att göra vissa val för att du ska må bra. Du kanske inte mår bra för stunden men du kommer antagligen göra det i längden om du ens överväga att göra på ett sätt. Åter igen så är det käsnlorna och energierna som du spelar på.



Varför kommer dessa tankar helt plötsligt? Jo, jag blev riktigt sårad och insåg att det var på ett speciellt sätt. Det är bara såhär med just den här personen och det är väldigt synd, för det tynger mig och jag vet inte om jag kan ha det såhär? Visst jag kan försöka göra någonting åt saken, men den andra personen måste insé att vi båda har ett lika stort ansvar i att jag inte utvecklar mig.

- Sara



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: